Verkoop
Hier vind je de meest voorkomende vragen in verband met het aankopen van goudbaren.
Aankopen
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
Onderaan de website kunt u de algemene voorwaarden vinden.
Hoe vaak worden de prijzen aangepast?
De prijs wordt vastgelegd gedurende 15 minuten, voor alle aankopen, geldig vanaf dat u uw eerste aankoop in uw mandje hebt geplaatst.
Kan ik contant betalen?
U kunt niet contant betalen. Als u de orderbevestiging ontvangen heeft kunt u alleen betalen door middel van een overschrijving.
Kan ik ook een ander merk kopen?
U kunt bij ons alleen de baren van het merk Umicore kopen.
Hoe verloopt het aankoopproces?
Als u de Inkooporder geplaatst hebt ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging per email. Binnen twee werkdagen ontvangt u een orderbevestiging met een factuur. Deze factuur dient direct betaald te worden middels een overschrijving. Zodra wij het factuurbedrag ontvangen hebben, versturen wij uw order met UPS.
Particulier of bedrijf?
Wij verkopen uitsluitend aan particulieren.
Verzending
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Een bestelling tot een waarde van 10.000,- euro wordt standaard verzonden met UPS. U heeft wel de mogelijkheid om voor de optie dedicated courier te kiezen.
Bij een bestelling met een waarde vanaf 10.000,- euro verzenden we met dedicated courier.
Verzendkosten
UPS €24,79 excl btw (€30,00 incl btw)
Dedicated courier €150,- excl btw (€181,50 incl btw)
Worden de edele metalen verzekerd verstuurd?
Uw bestelling wordt aangetekend en verzekerd verstuurd.
Verzendt Umicore ook producten buiten België?
Nee, wij verzenden alleen naar België.
Kan ik mijn bestelling afhalen bij Umicore?
U kunt uw bestelling niet afhalen. Wij verzenden uw bestelling binnen België.
Levering
Wanneer wordt mijn order geleverd?
Zodra wij het factuurbedrag ontvangen hebben, versturen wij uw order met UPS. Doorgaans wordt uw order de volgende werkdag aangeboden.
Let op: Tijdens of rondom feestdagen kunnen verzenddagen afwijken.
Wat gebeurt er als niemand thuis is bij de levering?
Wanneer de chauffeur niet de mogelijkheid heeft het pakket bij u af te leveren, wordt de volgende dag een tweede poging gedaan. U ontvangt daarbij bericht in de brievenbus met de contactgegevens van UPS. Umicore raadt u aan telefonisch contact op te nemen met UPS om een nieuwe afleverafspraak in te plannen op een dag dat u beschikbaar bent.
Op welk moment van de dag wordt mijn pakket geleverd?
Umicore kan geen specifiek dagdeel aangeven voor de levering met UPS.